Nacházíte se na: Theofil > Rukověť dobrého lektora

Rukověť dobrého lektora

Rukověť dobrého lektora

Objednávkové číslo: GRD978-80-247-2453-9

Běžná cena: 159,00 Kč
Naše cena: 151,00 Kč

Omlouváme se, ale zboží není skladem.

 

Autor: Petr Kazík

Vydavatelství: Grada

Základní informace:
Praktické tipy a návody pro začínající i zkušené přednášející. Čtivá a srozumitelná knížka rozvíjející školitelské dovednosti je praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zabývají vzděláváním dospělých, zejména pro lektory, trenéry, manažery a personalisty. Vzděláváním se zabývají tisíce lidí - ať už učí nové technologie, bezpečnost práce či komunikační a manažerské dovednosti. Bohužel většina lektorů pečlivě řeší pouze co učit, ale naprosto zanedbává jak učit. Cílem této knihy je proto ukázat, jak sestavit a realizovat vzdělávání tak, aby bylo velmi efektivní a mělo skutečné účinky. Většina vzdělávání se realizuje formou přednášky, ačkoliv je prokázáno, že efektivním způsobem je tzv. zkušenostní učení, jehož uplatnění v praxi je však poměrně vzácné. V knize se seznámíte s jednotlivými fázemi zkušenostního učení a na praktických příkladech pochopíte, jak zvýšit efektivitu vzdělávání. Autor srovnáná uznávaná teoretická doporučení s poznatky z vlastní praxe a předkládá klíčové dovednosti dobrého lektora, u nichž si můžete porovnat svou úroveň, vytvořit si návod na zlepšení a vyzkoušet si vše v praxi. Dále se dozvíte, jak využívat didaktické techniky, proč a jak sestavit vzdělávací plán a jak si vše jednoduše převzít do minutového scénaře. Velký důraz je kladen na realizaci zpětné vazby a zejména měření efektivity, které bylo vzděláváním dosaženo. Kniha je srozumitelnou a prakticky zaměřenou knihou rozvíjející školitelské dovednosti, která na trhu dosud chyběla.

Rok vydání: 2008
Počet stran: 112
Formát: 14×21 cm

Z obsahu

O autorovi 7
Řekli o knize 9
Úvod 15
1. kapitola
Příprava školení 17
1.1 Koho máme před sebou? 19
1.2 Kdo nám řekne, co chtějí? 20
1.3 Jak určíme, co potřebují? 21
2. kapitola
Tvorba vzdělávacího plánu 27
2.1 Užitečná struktura - cyklus zkušenostního učení 30
2.1.1 Jak to běžně děláme? 31
2.1.2 Jaká je nejlepší praxe? 32
2.1.3 Jak to budeme dělat? 33
2.1.4 Jak nám to jde? 33
3. kapitola
Učební styly 39
3.1 Prožij 41
3.2 Pochop 42
3.3 Pozoruj 42
3.4 Příklady 42
3.5 Interaktivní techniky 43
3.5.1 Testy ve vyučovacím procesu 43
3.5.2 Obrácení rolí 45
3.5.3 Modelová situace 45
3.5.4 Případová studie 46
3.5.5 Brainstorming 48
3.5.6 Skupinová diskuze 49
3.6 Postup pro tvorbu scénáře 52
4. kapitola
Než skutečně začneme 57
4.1 Úprava prostředí 59
4.1.1 Rozestavění stolů 59
4.2 Didaktická příprava 62
4.2.1 Flipchart 62
4.2.2 Dataprojektor a PC 63
4.2.3 Kamera, videorekordér a televize 64
5. kapitola
Kouzlo dobrého začátku 69
5.1 Komunikační dovednosti 71
5.1.1 Verbální komunikace 71
5.1.2 Neverbální komunikace 72
5.1.3 Paraverbální komunikace 73
5.2 Efektivní prezentace lektora 73
5.2.1 Struktura efektivní prezentace 74
5.3 Sladění - vykročit společně v jednom směru 77
5.4 Kouzlo a zrada otázek 78
6. kapitola
Čeho jsme dosáhli 81
6.1 Přístup k hodnocení 83
6.2 Realizace hodnocení 83
6.2.1 Formulář k hodnocení lektorem 83
6.2.2 Formulář k sebehodnocení účastníka 84
6.2.3 Struktura pozitivního hodnocení 85
6.2.4 Způsoby provedení hodnocení 86
6.2.5 Co máme hodnotit? 89
7. kapitola
Jak to využijeme 91
7.1 Systémy individuálního rozvoje 93
7.2 Nejlepší teorie je dobrá praxe 95
7.2.1 Benchmarking 95
7.2.2 Koučování 95
8. kapitola
Rekapitulace - ověření vlastního stylu 99
8.1 Nejčastější nešikovnosti a manýry 101
Závěr 105
Literatura 107

 

 

Revue

E-obchod

Důležité informace

Můj účet