Nacházíte se na: Theofil > Taktika transakční analýzy

Taktika transakční analýzy

Taktika transakční analýzy

Objednávkové číslo: GRD978-80-247-2915-2

Běžná cena: 399,00 Kč
Naše cena: 379,00 Kč

Omlouváme se, ale zboží není skladem.

 

Autor: Rosemary Napper, Trudy Newton

Vydavatelství: Grada

Základní informace:
Kniha je vynikající příručkou pro lektory, učitele dospělých i studenty andragogiky a dalších pedagogických oborů. Byla sestavena na základě komplexní teorie komunikace a osobnosti – transakční analýze. Je nabitá praktickými radami, jak vzdělávat klienty, frekventanty kurzů a studenty: naučí, jak sestavit hodinu na základě zakázky, jak navodit tvůrčí atmosféru, jak vést práci ve skupině, jak získat od studentů zpětnou vazbu, jaké zvolit metody učení i jak řídit konflikt ve skupině, jestliže při výuce nastane. Publikace je koncipována jako pracovní sešit s řadou obrázků, přehledů a cvičení. Jejím cílem je pomoci těm, kteří učí nebo vedou různé vzdělávací programy, zlepšit kvalitu jejich výuky a usnadnit jim též další sebevzdělávání.

Formát / stran: 17×24 cm, 264 stran
Datum vydání: 01.07.2010

Obsah

Předmluva
Poděkování
Úvod
Představení knihy a možností jejího využití, představení jejích autorek a čtenářů a představení transakční analýzy
Taktika
Proč transakční analýza?
Jak užívat tuto knihu
1. Učení a dospělí
Jak se dospělí učí a jak na učení působí přesvědčení
Co je učení?
Cyklus zkušenostního učení
Vztah mezi učením a vzděláváním
Životní scénáře a učení
Poznámky a prameny
Literatura
2. Hodnoty a potřeby
Jak může pochopení stadií lidského vývoje zvýšit účinnost vyučování
Vývojové cykly
Uplatnění
Poznámky a prameny
Literatura
3. Uzavírání smluv o učení
Jak může pochopení procesu uzavírání smlouvy od samého začátku napomáhat učení
Co se při učení odehrává
Třístranná (nebo vícestranná) smlouva
Psychologická vzdálenost
Uplatnění myšlenek z této kapitoly
Zdroje
Poznámky a prameny
Literatura
4. Interakce
Jak poznat vzorce chování a možnosti změny
Jak komunikujeme...
Transakce
Uplatnění myšlenek z této kapitoly
Zdroje
Poznámky a prameny
Literatura
5. Poskytování a přijímání zpětné vazby
Jak při své práci dávat a přijímat pozitivní a konstruktivní zpětnou vazbu
Základní životní pozice: okna do světa
Uspokojování vlastních potřeb
Uplatnění myšlenek z této kapitoly
Zdroje
Poznámky a prameny
Literatura
6. Navázání kontaktu
Jak na druhé reagujeme v několika prvních minutách setkání a jak to ovlivňuje vyučování a učení
Uplatnění myšlenek z této kapitoly
Zdroje
Poznámky a prameny
Literatura
7. Styly práce
Jak lépe porozumět sobě a svým studentům, a tak plánovat účinnější strategie vyučování a učení
Hnací síly a styly práce
Uplatnění koncepce při učení
Zdroje
Poznámky a prameny
Literatura
8. Posilování učících se
Jak si plně uvědomovat sebe, druhé i situace, ku prospěchu vhodných způsobů reagování
Vedení druhých
Symbióza
Znehodnocování
Uplatnění
Zdroje
Poznámky a prameny
Literatura
9. Zvládání konfliktu
Jak využívat čas a zdravými postupy získávat pohlazení
Co se to pořád děje?
Uplatnění poznatků
Řízení času
Zdroje pro plánování hodiny
Poznámky a prameny
Literatura
10. Práce ve skupinách
Co se odehrává ve skupinách, když rostou a mění se
Váš skupinový obraz neboli „imago"
Obrazy a styly vyučování
Poznámky a prameny
Literatura
11. Čas změny
Co se stane, když se přiblíží konec učební skupiny
Změna a vývojové cykly
Uplatnění
Zdroje
Poznámky a prameny
Literatura
Doporučená literatura
Kontaktní adresy
Příloha
Rejstřík 

 

 

Revue

E-obchod

Důležité informace

Můj účet